TOPlist
ZÁSAHOVÁ JEDNOTKA SDH HOSTĚNICE

Jednotka má za úkol vyjíždět k požárům, technickým pomocím, haváriím a dalším událostem do 10 minut od vyhlášení
poplachu. Požární poplach vyhlašuje operační středisko v Brně, zpuštěním sirény přes vysílačku, nebo telefonicky na
některou z ohlašoven požáru v obci.
V současné době má zásahová jednotka, které velí velitel Zbyněk Klimeš 20 mužů, 1 velitele jednotky, 3 velitele
družstev, 6 strojníků, 6 nositelů dýchací techniky a 10 hasičů. Těchto 20 lidí je připraveno kdykoliv pomoci a jsou
ochotni při tom riskovat svůj vlastní život, dělají to zcela zdarma, často na úkor svého volného času a času, který by
mohli strávit se svými rodinami a i přesto to dělají a to již v dnešní době normální není a proto jim za to patří velký dík.

Členové zásahové jednotky SDH Hostěnice:

Zbyněk Klimeš - velitel jednotky
Josef Zítka - strojník
Jan Šlof - strojník
Jiří Kousalík, ml. - strojník
Vladimír Hodaň - strojník
Radek Vintr - strojník
Petr Pavlíček - strojník, nositel dýchací techniky
Josef Mlejnek - velitel družstva
Svatopluk Kousalík - velitel družstva
Roman Mlejnek - velitel družstva, nositel dýchací techniky

V současnosti je naše zásahová jednotka vybavena novou cisternovou automobilovou stříkačkou CAS 30/6000/390
- S 2 Z(R) - T815-PR2 6x6.1, motorovou stříkačkou PPS 12 a plovoucím čerpadlem Honda.

INFO o našem zásahovém voze: Cisternová automobilová stříkačka CAS 30/6000/390 - S 2 Z(R) - T815-PR2 6x6.1
vznikla přestavbou a modernizací původního modelu CAS 32 - T815-PR2 6x6.1.
CAS je zásahový požární automobil určený pro přepravu požárního družstva 1+5, hasebních prostředků a hasiv k
hašení požárů vysoce hořlavých látek vodou nebo pěnou při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody i v místech s
nedostatkem vody. CAS lze použít v řadové požární službě hasičských záchranných sborů, chemických továrnách,
rafinériích, dolech, ve skladech hořlavých látek, popř. na letištích a v místech s vysokým rizikem požárního nebezpečí.

POPIS MODERNIZACE: Základem zůstává tatrovácký podvozek s výkyvnými polonápravami doplněný stabilizátory
zadních náprav, novými tlumiči a polohovacími ventily vzduchového odpružení TATRA. Na podvozku je umístěna
nová čtyřdveřová, elektricky sklápěná kabina pro 6-ti člennou posádku s nadstandardním prostorem před druhou
řadou sedadel.
Jan Dostál - hasič, nositel dýchací techniky
Jan Mikulášek - hasič, nositel dýchací techniky
Tomáš Šedý - hasič, nositel dýchací techniky
Petr Šlof - hasič, nositel dýchací techniky
Petr Trávníček - hasič
Martin Šedý - hasič
Miroslav Dostál - hasič
Roman Charvát - hasič
Radek Patočka - hasič
Pavol Tirpák - hasič
Původní požární nástavba kompletně
nahrazena novou moderní nástavbou montovanou ze speciálních hliníkových profilů a oplechovanou hliníkovým
plechem. Vnitřní výbava přední a zadní skříně je provedena z hliníkového profilovaného plechu. Stejným plechem je
polepena i horní plošina skříní. Boční otvory skříní včetně spodních úložných prostorů jsou zakryty hliníkovými
roletkami s průběžným madlem v celé šířce roletky. Pro osvětlení skříní slouží LED lišty. Na zadní stěně zadní skříně
jsou nahoru výklopné dveře zakrývající skříň s čerpacím zařízením včetně ovládacího panelu. Na zadní stěně je dále
namontován žebřík s neklouzavou úpravou, sloužící pro výstup na horní pracovní plošinu. Nádrž na vodu a pěnidlo
tvoří jeden celek a je svařena z nerezového plechu. Obě nádrže jsou vybaveny zařízením na dálkovou kontrolu
množství, včetně vnější signalizace na bocích.V zadní skříni je namontováno požární čerpadlo podle ČSN EN 1028-1,
které se skládá z nízko a vysokotlakého stupně. Lafetová proudnice je odnímatelná a připojuje se k výtlačnému
potrubí pomocí rychloupínacího adaptéru. Pohyb otočné proudnice v horizontální rovině je 360°. Sklon proudnice je
omezen účelovou karoserií vozidla. Proudnice je zakončena hubicí, která umožňuje plynulé nastavení od plného k
sprchovému proudu s úhlem výstřiku 100°. K dalšímu vybavení patří také tažné zařízení pro přívěs, osvětlovací stožár
a elektrocentrála.

TECHNICKÉ ÚDAJE: Rozměry vozidla Délka 8 620 mm, Šířka 2 550 mm, Výška 3 150 mm, Světlá výška pod nápravou
390 mm, Brodivost 1 200 mm, Hmotnosti vozidla Provozní 13 040 kg, Celková 21 000 kg
PODVOZEK: Typ TATRA T815-PR2 6x6.1, Typ motoru TATRA T3-930.37, Výkon motoru 235 kW/2 200 min-1, Náhon
6x6 s připojitelným pohonem přední nápravy, Převodovka mechanická, 10 stupňů vpřed, 2 vzad, nezávislé brzdové
systémy: provozní, nouzový, parkovací, Napětí elektrického systému 24 V (2 akumulátory 12 V 180 Ah), Objem
palivové nádrže 150 l, Maximální rychlost vozidla 95 km/h
KABINA: Typ trambusová, 4dveřová, hydraulicky sklopná, Počet míst k sezení 1 + 1 + 4
NÁSTAVBA: Materiál rám vyroben z hliníkových profilů a polepen hliníkovým plechem
NÁDRŽE: Nádrž na vodu 6 000 l, Nádrž na pěnidlo 390 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ: Nízkotlak Jmenovitý průtok 3 000 l/min, Jmenovitý pracovní tlak 1,0 MPa, Jmenovitá sací výška
3,0 m, Vysokotlak Jmenovitý průtok 250 l/min, Jmenovitý pracovní tlak 4,0 MPa
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK, Rozměry hadice DN 25/60 m, Proudnice pistolová s možností regulace průtoku a
výstřikového kužele, Jmenovitý průtok 200 l/min, Jmenovitý pracovní tlak 4,0 MPa